Skip to main content

Tiltræk værdifuld
trafik med SEO

  • Er du med i kampen om topplaceringen?

    SYNLIG ELLER USYNLIG: Der er kun én topplacering. Én guldmedalje. Én vinder. SEO er et maraton, der vindes af den udholdende og ihærdige. Hvad laver du, mens dine konkurrenter måned for måned arbejder sig mod toppen? Og er du klar på at forsvare din plads på toppen? Vi ruster dig på til kampen.

    SEO.

    Hvordan opbygger du din SEO-strategi?

    Ved du, at du reelt råder over en værktøjskasse med 200+ indsatsområder og værktøjer, som alle påvirker din hjemmesides rangering i søgemaskinerne? Derfor bør du udtænke en strategi, så du ikke famler i blinde. Og hånden på hjertet: Hvor mange af opgaverne kender DU? Men måske endnu vigtigere: Hvor mange af punkterne lever din side op til i dette øjeblik?

    Vores tilgang til SEO er altid understøttet af data og analyser; både før, under og efter indsatsen. Det bør din også være. Ellers overlader du trofæet til konkurrenterne – helt uden kamp. Lidt dramatisk sagt, men desværre sandt.

    Du bør altid se søgemaskineoptimering som en langsigtet og længerevarende indsats. Til gengæld sikrer du dig størst muligt afkast af din arbejdsindsats, når du følger en nøje gennemtænkt plan over tiltag og indsatsområder.

    Men … hvor starter du? Det ser vi nærmere på nu.

    Groft sagt kan du placere SEO under to paraplyer, der tager udgangspunkt i hvert sit emne af indsatsområder. Tilsammen skaber de en komplet SEO-strategi: On-page og Off-page.

    On-page SEO

    On-page SEO handler kort sagt om dét, der er på din hjemmeside.

    On-page SEO handler kort sagt om dét, der egentlig er på hjemmesiden – både det synlige indhold og teknikken bag. Det er hastigheden på dit site. Teksterne, du forfatter. Billederne, du beskriver. URL’erne, du henviser med – og ultimativt de søgeord, du gerne vil dukke op på.

    SEO-optimeret content hylder i høj grad princippet ”kvalitet over kvantitet.”

    Det handler om at opbygge autoritet og troværdighed inden for dit emne. Google ønsker nemlig udelukkende at vise de bedste resultater til brugerne, og det gælder både informativt indhold, men også en velfungerende hjemmeside.

    On-page SEO er hovedsageligt opdelt i to kategorier: Content og teknisk.

    SEO Content

    Du ved altså nu, at det er afgørende, at dit indhold signalerer autoritet og troværdighed.

    Derfor dur det heller ikke at fylde din hjemmeside med vægge af tekst – blot for at råbe op og håbe på opmærksomhed til dine produkter eller søgeord.

    Sørg i stedet for, at tekster og indhold appellerer til brugerens behov og skaber en reaktion dér – enten i form af et salg, en udfyldt kontaktformular eller noget tredje.

    Tit kan du udarbejde godt indhold, når du tager udgangspunkt i ”search intent”; dvs. brugerens intention eller formål med sin søgning. For når du besvarer brugerens spørgsmål – målrettet og fyldestgørende – forholder du dig til deres ønsker og behov. Dermed får du mere opmærksomhed fra organiske brugere, mens du samtidig fremhæver din ekspertise.

    Dette kræver dog god forståelse af søgeintentionen, de brugte termer samt markedet, du og dine kunder bevæger sig på. Et oplagt sted at begynde – for at få indblik i dette – er med en søgeordsanalyse.

    Teknisk SEO

    Godt nok giver det dig en fordel, når du er suveræn til at lave content og skabe en stærk visuel identitet.

    Men får du pludselig tekniske udfordringer – som fx en blokeret hjemmeside; både ift. brugere og søgerobotter – er det alt sammen ligegyldigt: Så bliver dit kvalitetsindhold aldrig opfanget og gjort synligt.

    De korrekte tekniske tiltag lægger nemlig fundamentet for, at dine brugere kan rejse let og uhindret gennem din side – og opdage alt dét, du byder på.

    Hér arbejder vi blandt andet med hastighed og mobilvenlighed af siden; kortlægning og vejvisning af vigtige landingssider; udbedring af døde links og meget mere.

    Tit ser webdesignere/-udviklere og SEO-specialister forskelligt på opbygningen af koden bag din hjemmeside. For dig betyder det, at du som regel kan optimere din side yderligere – også selv om du lige nu føler, at den performer upåklageligt. I praksis anbefaler vi hér en teknisk analyse til at belyse dette.

    Off-page SEO

    Hvor On-page SEO handler om alt, du finder på en hjemmeside – fra teksten og billederne til koden bag – så dækker off-page seo i stedet over alle de SEO-mæssige tiltag, du kan foretage dig uden for hjemmesiden.

    Off-page SEO handler generelt om at opbygge din domainrating – som dybest handler om at styrke din sides relevans og troværdighed gennem omtale; dette gør du eksempelvis med linkbuilding.

    Linkbuilding går i bund og grund ud på at få andre domæner til at pege ind på dig og din side, da dét sender et signal til søgemaskinerne om, at du har autoritet på området – netop fordi folk fremhæver dig.

    Hvor du får dine links fra, og hvor de peger hen, kan have markant indflydelse på din performance. Det er en kunst i sig selv at opbygge en struktur i linkbuildingprocessen. Men bliver du skarp på denne front, kan styrken brede sig som ringe i vandet og gavne alle dine fremtidige udvidelser på hjemmesiden.

    Mens tankerne omkring dét at arbejde med SEO typisk falder på de opgaver vi kender fra on-page SEO-kataloget, så er off-page SEO en lige så vigtig disciplin at mestre i den samlede strategi, og kan have den afgørende på om du når topplaceringerne eller kæmper forgæves.

    Få udarbejdet en gratis SEO-analyse

    Er du i tvivl om din hjemmesides aktuelle tilstanden? Eller hvor du selv kan starte? Vores SEO-analyser røber din hjemmesides nuværende performance og lægger fundamentet til, hvordan vi bedst søgemaskineoptimerer den. 

    Vi går efter, at du erobrer søgeordenes topplaceringer – fx ved målrettet brug af værktøjer, tips og tricks, der skubber din hjemmeside opad i rangeringerne. 

    Dét har vi pænt god erfaring med. For nu at sige det underspillet.

    Men vi forbedrer ikke ”kun” dine placeringer: Klikraterne for dine nuværende placeringer optimerer vi også. Det betyder, at vi arbejder på at styrke din synlighed og tiltrække mere relevant og målrettet trafik til din hjemmeside.

    Få større onlinesucces

    Bestil gratis SEO-analyse nu – og se, hvordan din hjemmeside aktuelt klarer sig; bedømt på alle de vigtigste SEO-parametre.

      Her får du SEO-hjælp

      Synlighedskappe: Træd tydeligt og relevant frem med SEO ‒ øverst i søgeresultaterne. Når du sætter os bag tasterne, knokler vi for, at Googles hundredvis af justeringsværktøjer arbejder for dig ‒ og at netop de værdifulde besøg ryger i din retning: Hos Bureauet prioriterer vi klikkvalitet over -kvantitet. Kontakt os nu, så trykker vi på de første knapper til større synlighed for din virksomhed.

      • Caroline T. Larsen

        Digital Client Manager
      • Nicolai Vonk

        Head of SEO & SEM