Instagram Threads er her: Metas Twitter-dræber
Den nye Twitter-dræber: Det seneste om Instagram Threads
Mark Zuckerberg og Meta lancerer den største rival til Twitter og sigter mod at udfordre Twitter i en head-to-head. Vi dykker ned i den nye Social Media platform fra Meta og giver dig et indblik i funktionerne, fordelene og hvordan du kan anvende Threads som virksomhed, når det kommer til Danmark.
Bemærk: Dette blogindlæg vil blive løbende opdateret med de seneste nyheder og oplysninger om Threads by Meta, når platformen bliver tilgængelig i Danmark.
Hvad er Instagram Threads?
Meta, virksomheden bag medierne Facebook og Instagram, lancerede appen Threads den 5. juli 2023. Threads er en ny social medieplatform udviklet af teamet bag Instagram. Platformen fokuserer på tekstbaseret deling mellem brugerne og har til formål at give dem en mere intim og fokuseret kommunikationsoplevelse. Uanset om man er en influencer eller blot poster dagligdags opdateringer, tilbyder Threads et nyt separat rum til opdateringer i realtid.
Meta siger selv følgende om deres nye social media platform: ”Say more” with Threads.
Threads er det bedste fra Instagram bare udvidet med tekst
Threads bygger på Instagram og visionen er at tage det bedste fra Instagram og udvide det til tekst, så brugerne kan skabe et positivt og kreativt rum til at udtrykke og udfolde deres tanker og idéer. Ligesom på Instagram kan du følge og forbinde med dine venner eller influencers, der deler de samme interesser som dig.
Når du logger ind på Threads med din Instagram-profil, vil al din historik blive overført, og du kan hurtigt følge og blive fulgt af de samme personer, som du gør på Instagram. Threads giver dig også mulighed for at udvide din profil og tilpasse den til det nye medie.
Ifølge skærmbilleder, der er blevet delt online siden lanceringen, får brugerne en Twitter-lignende mikroblogging-oplevelse. Dette antyder, at Meta Platforms har forberedt sig på at udfordre platformen direkte efter Musk’s tumultartede ejerskab, som har ført til en række upopulære ændringer, der har skræmt brugere og annoncører væk.
Zuckerberg og Meta så et hul i markedet og valgte at udfylde det.
Der er knapper til at synes godt om, genopslå, svare eller citere en “tråd”, og tællere, der viser antallet af likes og svar, som et opslag har modtaget – ligesom du kender det fra Instagram. Disse “tråde” er begrænset til 500 tegn, hvilket er mere end Twitters 280-tegns grænse, og de kan indeholde links, fotos og videoer på op til fem minutter.
Hvornår kommer Instagram Threads til Danmark?
Threads blev lanceret onsdag aften den 5. juli i diverse App Stores i mere end 100 forskellige lande, herunder USA, England, Australien, Canada og Japan. Desværre ved vi endnu ikke, hvornår Meta Threads kommer til Danmark, og der kan desværre gå lidt længere tid, end vi først håbede. EU skal sikre sig, at deres dataregler for sociale medieplatforme overholdes.
Vi krydser fingre for, at vi får adgang til Meta Threads i løbet af efteråret 2023.
Hvordan kan jeg bruge Instagram Threads som virksomhed?
Det er minimalt, hvad vi har fået af nyheder om, hvordan virksomheder kan anvende Threads i deres marketingstrategi, og det er bestemt noget, vi følger nøje med i. Når Threads bliver tilgængelig i Europa og Danmark, anbefaler vi dog, at du som virksomhed hurtigst muligt logger ind på appen med din virksomheds Instagram-profil og reserverer dit navn.
Vi ser ofte en trend, hvor virksomheder, der er first-movers på nye sociale medieplatforme, bliver belønnet af disse platforme – ofte med større rækkevidde og engagement. Når du er klar til at skabe indhold til Threads, skal du i højere grad fokusere på samtalen mellem dit brand og brugerne af platformen. Tænk altid på din målgruppe: Hvad har de brug for fra dig? Hvordan kan du starte samtaler med dem? Og hvordan kan du personalisere dit brand? Dette vil blive “The Power of Threads”. Husk altid, hvad Mark Zuckerberg sagde under lanceringen af Threads:
”Threads is for public conversations” – Mark Zuckerberg, CEO at Meta
Din målsætning på platformen er derfor at skabe disse samtaler og “tråde” med dit brand som afsender. Tænk derfor mere over, hvordan du kan få brugerne til at oprette forbindelse til din virksomhed. Det bliver nøglen til succes.
Med fremtidige integrationer og udvidelser har Threads potentialet til at revolutionere måden, vi kommunikerer på tværs af forskellige sociale medieplatforme og skabe et endnu stærkere online fællesskab.
Ta’ en social snak
Du møder de vildeste digitale marketing-wizards hos os. Før du ser dig om, zapper de din online-performance op til nye højder og folder dit fulde forretningspotentiale ud – mens de guider dig sikkert gennem det digitale marked.