Organic Social Media
Skab loyalitet og brandkendskab – uden at bruge store summer på annoncer.
Organic Social Media handler i bund og grund om Community Management. Og om at håndtere og interagere med brugerne på vegne af din virksomhed eller dine profiler.
Hvis du ønsker en stærk digital virksomhedsprofil, bør du tænke det organiske indhold ind i din SoMe-strategi. En god og velovervejet organisk strategi styrker troværdigheden af dit brand – online og offline.
Sandt nok: En vellykket organisk tilstedeværelse kan tage længere tid om at skabe økonomiske resultater. Til gengæld kan den øgede brand awareness og loyale kundebase føre til, at kunderne foretrækker dit brand frem for andre.
Organisk social media baner vejen for at høste frugterne af din online tilstedeværelse på lang sigt. At være organisk tilstede på sociale medier garanterer ikke automatisk succes. Din virksomhed skal også være aktiv og engagere sig for at pleje dine kunder online.
Udfyld formularen og ta’ en uforpligtende snak.
Skab et fællesskab med dine kunder
At være aktiv på sociale medier handler i høj grad om at opbygge og vedligeholde et fællesskab mellem din virksomhed og dine kunder – hvor dit brand er i fokus.
Når du opnår succes med fællesskaber, styrker du dit brands social proof. Og dét gavner alle dine marketinginitiativer.
Social proof er et fænomen, der beskriver menneskers tendens til at efterligne andre for at tilpasse sig en adfærd, der er socialt acceptabel. I korte træk handler social proof om tillid – til din virksomhed og dine produkter eller ydelser.
Får du succes med organisk social, har du et stærkt fundament for hele din digitale tilstedeværelse.
1. Gratis tilstedeværelse
Organisk social involverer at oprette og vedligeholde profiler på diverse social media-platforme. Uden at skulle betale for annoncering. Dét er ofte en billig måde at nå ud til dit publikum på.
2. Omdømme og kunderelationer
Gennem organisk social kan du interagere direkte med dine følgere – og besvare deres spørgsmål eller kommentarer. Sådan opbygger du lettere et positivt omdømme og styrker dine kunderelationer.
3. Målgruppeindsigt
Ved at lytte til dine følgeres behov og bekymringer kan du opnå en dybere forståelse af din målgruppe. Den indsigt kan hjælpe dig med at tilpasse dine produkter, tjenester eller marketingstrategier for at ramme deres behov mere præcist.
4. Gør dit brand mere personligt
Organisk social giver dig mulighed for at vise din virksomheds menneskelige side. Når du deler historier, billeder og videoer, opbygger du et mere personligt og autentisk brand. Dét appellerer til følgernes følelser og værdier.
5. Brugergenereret indhold
Når du opmuntrer dine følgere til at skabe indhold om din virksomhed, skaber du en stærkere forbindelse mellem dit brand og dine kunder. Brugergenereret indhold fungerer som social proof. Det viser nemlig potentielle kunder, at andre allerede har en positiv oplevelse med dit brand. På sigt gavner det din bundlinje.
Overlad det hårde arbejde til os
Du har helt ret – det kan til tider være anstrengende at skulle være aktiv på de sociale medier. Især når det ikke er din stærke side eller dit yndlingsfokusområde. Men det er et vigtigt element i din virksomheds digitale strategi og noget, der vil gavne din position på længere sigt.
Hos Bureauet er vi eksperter i organisk tilstedeværelse, og vi har hjulpet mange med at opretholde en aktiv tilstedeværelse på de sociale medier.
Med et godt kendskab til din virksomhed kan vi sikre en troværdig tilstedeværelse – som øger din virksomheds brand awareness.
Få fx vores eksperter til at …
- tage sig af din organiske tilstedeværelse – uanset din ønskede social media-platform.
- udarbejde en konkret handlingsplan, som giver mest værdi for din forretning.
- sikre den røde tråd i alle dine marketingaktiviteter – og holde dit brand i centrum.
- analysere alle løbende resultater og give dig indsigt i konklusionen.
- bruge dataindsigterne til at fremme din tilstedeværelse
Betragt IKKE Bureauet som din eksterne leverandør. Se os i stedet som din samarbejdspartner.