Tænd salgsbiografen i knolden på kunden
Sådan giver storytelling dit firma adgang til stort uforløst salgspotentiale
DU ER ALENE I BILEN
Landevejen hamrer koldt og øde imod dig i nattemørket, mens træernes truende silhuetter flimrer forbi. Irriteret dræber du radioen. Motorens monotone brummen fylder kabinen.
Du stirrer træt og modløst på uret: 03:49.
Hvorfor pokker kørte du ikke hjem noget før?
Dit hoved summer, du knuger rattet, øjnene glider tungt ned, da pludselig … EN SKIKKELSE!
Dér.
Udenfor.
I mørket.
På vejen foran dig.
Med noget stort og livløst i favnen.
Bremserne:
Du står op nu. Brutalt.
Stemmer imod som en bue, men så …
🎬Cut.
Stig lige ud af bilen igen.
For jeg har et spørgsmål til dig:
Vidste du, at når du LÆSER noget, aktiverer du samme sted i hjernen, som hvis du OPLEVER det i virkeligheden?
Vildt, ikke? Så hvis du følte, at du sad i dén bil, virker din hjerne normalt.
Brug dén viden i salgsteksten for dit produkt eller din service – og indled fx med:
-
”Forestil dig, at …” + situation, hvor kunden bruger det, du sælger.
-
”Tænk hvis …” + scenarie, hvor et eller andet bliver nemmere, sjovere etc. – ved brug af dit produkt.
Iscenesæt dit produkt som en film i kundens hjernebiograf, så hun oplever brugen af produktet i forvejen:
Sæt kunden i førersædet med storytelling – og lad hende køre gennem den kolde nat.
Og vis på dén måde, hvor gode bremserne er, på den bil du sælger.
God fornøjelse med også at bruge storytelling som stærkt salgsværktøj i din virksomhed.
Jeg hepper på dig 😊
PS: Vil du have sparring og hjælp, når du arbejder med storytelling for at styrke dit salg? Så hiv fat i mig direkte på cje@johnsen.dk
Jacob
Carsten
Få fat i Tekstremisten
Selv om Carsten er tekst-ekstremist, går han MEST op i, at dit budskab trænger positivt igennem til kunderne ‒ og får dem til at gøre det, du ønsker. Så trods hans sære ”ord-obsession” er han altid på din side gennem hele processen.