SEO venlig hjemmeside
Vil du have en hjemmeside, som kan findes og dukker op på Google? En SEO-venlig hjemmeside er designet og optimeret med henblik på at opnå høje placeringer i søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo.
Relevant SEO content på din hjemmeside
En SEO-venlig hjemmeside bygger på både indholdet på hele siden, også kaldet content, og relevansen af det, men i høj grad også det tekniske bagved. Derfor er det vigtigt at have et klart billede af, hvad du ønsker at kommunikere, og hvad de centrale nøgleord i din virksomhed er.
Et godt tip er at skabe indhold af høj kvalitet, der besvarer dine kunders spørgsmål eller løser deres problemer. Det kan fx være informativ tekst, guides, produktbeskrivelser m.v. Jo mere værdi dit indhold tilføjer, desto mere tiltalende bliver det for både kunder og søgemaskiner.
Læs om on-page SEO eller spørg en ekspert
Responsiv hjemmeside
En hjemmeside skal selvfølgelig også være responsiv – dvs. brugbar på alle skærmstørrelser. Google og lignende søgemaskiner belønner responsive hjemmesider, med højere placeringer – også kaldet ”mobile first”. Derfor bruger vi tid på at teste din nye hjemmeside på forskellige enheder og sikre, at indholdet kommer i logisk rækkefølge, uanset om det er på smartphone, tablet, bærbar eller større skærme.
Læs om hvordan du gør her
Kunderejsen på din hjemmeside
Det er afgørende, at en SEO-venlig hjemmeside er nem at navigere rundt på. Kun sådan får dine kunder en behagelig oplevelse, og det gør det lettere for søgemaskiner at finde og indeksere vigtigt indhold.
Det hjælper også med at præsentere dit indhold mere præcist i søgeresultaterne og forbedrer chancerne for at matche relevante søgeforespørgsler.
Hvordan får jeg en brugervenlig hjemmeside?
Brugervenlighed er et bredt begreb og afhænger først og fremmest af, hvad du ønsker at formidle via din hjemmeside. Indholdet skal være tydeligt, let tilgængeligt og nemt enten at forstå, bestille eller få mere viden om.
Konkrete elementer, som kan gøre din hjemmeside brugervenlig, er fx informativ grafik, søgefunktioner, megamenuer med beskrivelser, ikoner, billedtekster m.m.
Alle disse elementer har vores eksperter brugt på kryds og tværs – og de kender derfor mange metoder til at bruge dem effektivt, så det giver en wow-effekt for de besøgende på din hjemmeside.
Lad os dykke ned i det og få afmystificeret emnet om hjemmesider.
Nej. Det. Er. Det. Ikke.
Der er intet besværligt i processen, så længe du har en plan. Uanset om det er dig selv, der skal opbygge din hjemmeside, eller du har erfarne folk bag dig, som kan.
Når der er lagt en konkret plan for, hvordan din hjemmeside skal køre, hvordan indholdet udformes, og hvordan brugeroplevelsen optimeres, er du godt på vej til at kunne bygge en hjemmeside.
Særligt med et CMS som WordPress starter du aldrig fra bunden. Her er mange grundlæggende funktioner allerede på plads og giver dig mulighed for at bygge videre på eksisterende teknologi.
Dette er ikke altid sandt.
I mange tilfælde vil du ikke være den første, som står med et bestemt behov for specialkodning. Derfor ligger der ofte meget viden på området, du kan bygge videre på og/eller genbruge. Ved at bruge eksisterende teknologier, metoder eller viden kan du tit få opfyldt dine specielle behov, uden det koster dig spidsen af en jetjager.
Vores erfaring er, at vi kommer rigtig langt med en klar behovsafklaring og funktionsbeskrivelse. Dét kan fange mange usete udgifter og sætte en skarp retning for projektet, inden specialkodningen sættes i gang.
Dette er et kendt citat i branchen og en smart måde at få dig til at kigge efter andre løsninger på markedet.
MEN hastigheden afhænger ikke af, hvilket CMS du har. Det afhænger af indhold, funktion, generel optimering og serverressourcer på dit webhotel.
Dvs. jo mere du lægger derind, og jo mere det fylder, desto langsommer vil din hjemmeside blive.
Dette er ikke sandt. Prøv i stedet at se denne lås som en hjælp til dig.
Skabeloner er sat i verden for at skabe retning og hjælpe dig med at lave kloge beslutninger i designet, så den røde tråd bevares.
MEN med det sagt er det selvfølgelig mulig at afvige og tilpasse din hjemmesides design efter dine behov og ønsker.
Vi bruger en brugervenlig drag-and-drop-websitebuilder. Med den bliver det nemt for dig at bygge videre på din hjemmeside – også selvom du ikke har en dybere teknisk viden på området. Du kan ændre layout og indhold ved blot at trække og slippe elementer.
Læs mere om vores websitebuilder i dette blogindlæg.
Njaa … det afhænger af, hvad din hjemmeside skal indeholde.
Har du behov for én side med ét produkt, så er det måske ikke jordens længste projekt. Men vi anbefaler altid at sætte god tid af til at få skabt din basis og få det rigtige med i første hug.
Det er ærgerligt at lave noget (for) hurtigt – for så bare at bruge pengene to gange; fordi det skal laves om kort tid efter.
Du kommer hurtigst i mål ved at være til stede i processen og hjælpe os med at forstå dine ønsker for din hjemmeside. Med klar kommunikation kommer vi tættere på det afsluttende ”knips”.
Hmm. Nok ikke. Der skal lidt mere til.
En hjemmeside alene kan ikke garantere dig synlighed fra dag 1. Effektiv markedsføring kan være et redskab til at gøre din målgruppe opmærksom på din hjemmeside og prioritere dine produkter eller tjenester.
Hjemmesidens og din virksomheds synlighed afhænger også af dit eget engagement i dit netværk – og arbejdet med at skabe tillid i din kundegruppe.
Kunden skal føle, at de kan stole på din virksomhed. Derfor anbefaler vi, at du fremhæver gode anmeldelser, certificeringer og en klar kommunikation af værdier og politikker på din hjemmeside.
Ikke sandt. Og en risikabel indstilling. Hvis du er seriøs med din forretning, er synlighed på Facebook ikke nok.
Mange forbrugere forventer, at legitime virksomheder har egen hjemmeside med detaljerede oplysninger om produkter, tjenester og kontaktoplysninger.
På en hjemmeside er dine rammer også mere frie end på Facebook og lignende. Du kan tilpasse layout, funktioner og indhold for at imødekomme dine specifikke behov og målgruppens forventninger.
Det er vi ikke enige i.
Men vi anbefaler altid, at du har gode folk bag dig, som står klar til at gribe, og kan hjælpe dig med at lave det rigtig setup – så du altid kommer godt fra start.
Bestemt ikke.
Du skal være opmærksom på, at omkostningerne ved at udvikle en hjemmeside varierer afhængigt af omfanget, kompleksiteten og de funktioner, du ønsker.
Hvis du har 100 landingpages, en webshop, komplekse bookingsystemer, beregninger, multi-step-formularer og lignende, ja så løber det op.
Men det betyder ikke, at du skal lægge 100 store lapper på bordet for at få en SEO-venlig, flot og brugervenlig hjemmeside. Vores priser på hjemmesider er fair og vurderes altid på baggrund af dit indhold og behov for funktioner på hjemmesiden.
Få hjælp til din hjemmeside her
Er dine hjemmesidebehov blevet afmystificeret nu? Eller står du stadig med spørgsmål, som skal afklares? Vi står til rådighed og giver dig et bud på, hvad der skal til for at få din hjemmeside i søen. Lad os tage en snak om dine ønsker – så du kan føre dem ud i livet.