Instagram annoncering
Bureauet hjælper dig med at skabe fængende visuelle Instagram-annoncer, der sætter dit brand i kontakt med din målgruppe. Som din pålidelige partner gennem hele processen assisterer vi dig med alt fra opsætning til løbende optimering af annoncer og budgetplanlægning. Kun sådan får du maksimal værdi af dine Instagram-annoncer.
Hvad er Instagram-annoncering?
Instagram-annoncering er også kendt som Instagram Ads. Det er annoncer, som forbliver på Instagram-platformen i forskellige formater – som fx nyhedsfeed, stories og reels.
Annoncerne bliver vist i sammenhæng med de opslag og stories, platformens brugere aktivt har valgt at se. Og dét er gode nyheder for dig: Dit brand og budskab bliver præsenteret i sammenhæng med andet troværdigt og pålideligt indhold; en ubetinget værdifuld mulighed for din virksomhed.
Hvorfor annoncere på Instagram?
Brugerne på Instagram er der i høj grad for at blive inspireret og opdage nye trends, nyheder og universer. Så hvis du sælger visuelle produkter, ydelser eller blot har et meget visuelt brand, er Instagram en oplagt annoncekanal for dig.
Instagram er ejet af Meta og udgør en del af deres univers, som også inkluderer Facebook, Messenger, Threads og WhatsApp. Disse platforme deler et annonceværktøj kaldet Meta Business Manager.
Med Meta Business Manageren kan du gøre brug af uendelige mængder data og indsigter på dine eksisterende og potentielle kunder. Det giver dig en uvurderlig fordel i din annoncering.
Vores eksperter på Bureauet har heldigvis styr på dine muligheder – og vil hjælpe dig med at få succes med din Instagram-annoncering.
I tvivl om hvilken kanal du skal annoncere på?
Læs vores kanal-step guide.
Er dine annoncer skøn harmoni eller afskrækkende støj på Instagram?
Instagram-annoncering er også kendt som Instagram Ads. Det er annoncer, som forbliver på Instagram-platformen i forskellige formater – som fx nyhedsfeed, stories og reels.
Annoncerne bliver vist i sammenhæng med de opslag og stories, platformens brugere aktivt har valgt at se. Og dét er gode nyheder for dig: Dit brand og budskab bliver præsenteret i sammenhæng med andet troværdigt og pålideligt indhold; en ubetinget værdifuld mulighed for din virksomhed.
Mobile first og i særdeleshed på Instagram
Instagram er en tydelig ’mobile first´-platform. Det betyder, at platformen prioriterer indhold, der er optimeret til mobilenheder. Dit indhold skal derfor primært være i høj-format – samt kort og præcist.
Når brugerne scroller gennem deres Instagram-feed, er det afgørende, at du i forvejen har tænkt over, hvorfor de skulle standse ved netop dit opslag.
Når du følger best pratice for indhold på denne platform, øger du chancen for at fastholde deres opmærksomhed og motivere dem til at foretage en handling:
Brug iøjnefaldende overskrifter og skil dig straks ud for at tiltrække brugernes opmærksomhed.
Skab annoncer med bevægelse, dynamiske scener og en energisk rytme. Husk dog, at det også er afgørende, at de er relevante og interessante.
Dit budskab skal fange modtageren inden for de første 3 sekunder. Vis derfor klare, korte og præcise budskaber, der naturligvis er i overensstemmelse med annoncens formål. Undgå at anvende videoer, der er længere end 15 sek., da længere videoer ofte fører til, at modtageren mister interessen.
Der eksisterer en balance mellem brugere, der gennemser deres feed med eller uden lyd. For at følge best pratice for dine annoncer bør du anvende både lyd og visuelle effekter for at fange modtagerens opmærksomhed. Derved øges sandsynligheden for, at modtageren stopper op ved dit indhold.
Shopping på Instagram
Har du en webshop? Ønsker at nå ud til de rette målgrupper med dine produkter? Og på bedste tidspunkt?
Instagram Shopping er svaret …
Med Instagram Shopping får du mulighed for at vise produktinformationer i dine billeder – blot ved at lade kunderne klikke på produktet i billedet.
Som webshop får du chancen for at “tagge” op til fem produkter pr. billede – eller op til 20 produkter i en billedkarrusel. Du kan med andre ord give ekstra information om dine produkter – og lede trafik direkte hen til din webshop.
Skal vi hjælpe med at drive mere salg gennem Instagram?
Kontakt vores Social Media-eksperter
Social FAQ
Vi arbejder både med private virksomheder og offentlige institutioner inden for alle brancher.
Vi har stor erfaring med virksomheder i både B2B- og B2C- og e-handelsforretninger– og både på både danske og internationale markeder.
Skal din forretning være vores næste succescase?
Vi arbejder med Meta (Facebook, Instagram og Messenger), LinkedIn og Pinterest
Et løbende samarbejde med Bureauet har en bindingsperiode på løbende måned plus en måned.
Dels vil vi gerne afslutte samarbejdet på en ordentlig måde. Dels kan der være måneder, hvor vi prioriterer en større del af budget, selvom du betaler et fast månedligt beløb.
Vi tror ikke på lange bindingsperioder – hvis du ikke er tilfreds med resultatet, skal begge parter kunne komme hurtigt videre.
Vi arbejder både med private virksomheder og offentlige institutioner inden for alle brancher.
Vi har stor erfaring med virksomheder i både B2B- og B2C- og e-handelsforretninger– og både på både danske og internationale markeder.
Skal din forretning være vores næste succescase?
Vi arbejder med Meta (Facebook, Instagram og Messenger), LinkedIn og Pinterest
Et løbende samarbejde med Bureauet har en bindingsperiode på løbende måned plus en måned.
Dels vil vi gerne afslutte samarbejdet på en ordentlig måde. Dels kan der være måneder, hvor vi prioriterer en større del af budget, selvom du betaler et fast månedligt beløb.
Vi tror ikke på lange bindingsperioder – hvis du ikke er tilfreds med resultatet, skal begge parter kunne komme hurtigt videre.
Vi ser ikke os selv som eksterne leverandører af dine markedsføringstiltag – vi vil hellere betragtes som din partner og kollega.
Derfor ser vi helst at begge parter er involveret i samarbejdet og har et fælles ønske om at vækste din forretning. Men det er altid helt op til dig, hvor meget du ønsker at blive involveret.
Prisen på annoncering på sociale medier afhænger af flere faktorer. Det kan være lige så komplekst at svare på spørgsmålet “Hvad koster annoncering på sociale medier?” som på “Hvad koster en bil?”
Hos Bureauet tilpasser vi vores marketingtiltag efter dine specifikke behov og ønsker, hvilket betyder, at du har fuld kontrol over, hvor meget du ønsker at investere i annoncering. Vi giver dig råd og anbefalinger, men beslutningen er din …
Vil du vide mere? Kontakt os
Vores specialister består nemlig af passionerede ildsjæle, der brænder for at skabe konkret værdi for din forretning.
De udfordringer, som din virksomhed og dit brand står over for, er vi altid bevidste om. Og vi besidder ekspertisen til at forvandle udfordringerne til konkrete initiativer, der bidrager positivt til din bundlinje.
På dine vegne bruger vi vores kendskab til den digitale kunderejse og SoMe-markedsføring til at skabe kampagner, der matcher dine ønsker. Og vi opnår målbare resultater, uanset om det drejer sig om LinkedIn Ads, Facebook Ads eller Instagram Ads.